ART&MIS, s.r.o. - slovník pojmů - B

ART&MIS, s.r.o. - slovník pojmů - B - kliknutím zvětšit
slovník pojmů

Ne každý se orientuje ve spleti výrazů internetového světa a jazyce programátorů a webdesignerů. Na těchto stránkách jsme proto pro vás připravili slovníček internetových a marketingových pojmů, který by se mohl stát vaším průvodcem v orientaci názvosloví a komunikaci při vývoji vašeho internetového projektu.

Zvolte písmeno pod kterým se nachází vámi hledaný pojem. Pokud ho v našem slovníčku nenajdete, dejte nám vědět.

Slovník pojmů jsme převzali s laskavým svolením z webu www.netsign.cz

 

A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z


 
  • BACK-END

Back end je ta část webové stránky nebo webové aplikace, která není přístupná běžnému uživateli, ale spravuje ji webdesigner nebo administrátor webu. Běžný uživatel má možnost pracovat s Front-endem. Správce webové stránky může prostřednictvím Back endu editovat stránky a tím definovat informace, které se zobrazí na Front-endu. Dobrým příkladem může být administrační systém, což můžeme považovat za Back-end a vyobrazené webové stránky za Front-end.

  • BAIT AND SWITCH

Bait and switch je metoda pro oklamání vyhledávačů. Docílíte toho tím, že vyhledávačům zobrazíte perfektně zoptimalizovanou webovou stránku a uživatelům vašeho webu se zobrazí jiná.

  • BANNER

Jedná se o reklamní formát, prostřednictvím kterého si přejete oslovit uživatele konkrétních webových stránek. Přestože se v poslední době od čistě bannerových reklamních kampaní ustupuje a banner je začleněn jako jeden z mnoha formátů online reklamy, stále si užívá poměrně výsostného postavení s ohledem na možnosti kreativního vyobrazení a možnosti oslovení uživatele. Banner může mít nejrůznější podobu, většinou se však používají standardní obdelníkové (Scyscraper, Full Banner, Leaderboard Top, Leaderboard Button, Vertical banner, Rectangle, Wide skyscraper...) nebo čtvercové (Square Banner, Square button...) tvary. V minulosti jsme se setkávali pouze s bannery v podobě statických obrázků či animací ve formátu GIF nebo JPG. Po uvedení JavaScript kódu se bannery staly dynamické a umožnily načítání obsahu nebo interakci s uživatelem. Nejznámějším takovým specifickým formátem je FLASH od společnosti Adobe Systems. V současnosti se čím dál častěji setkáváme také s videobannery.

  • BANNEROVÁ SLEPOTA

Bannerovou slepotou (Banner Blindness) je označována tendence uživatelů internetových stránek ignorovat reklamní sdělení, a to i tehdy, obsahují-li informace, které návštěvník právě hledá. Z tohoto důvodu označujeme bannerovou kampaň za imageovou, tedy může zvýšit povědomí o produktu nebo značce, ale v mnoha případech nemá sama o sobě čistě obchodní efekt.

  • BITMAPOVÁ GRAFIKA

Bitmapová někdy také nazývaná jako rastrová grafika je tvořena pixely. Grafika je složena z rastru (jakési pojmyslné sítě bodů, tzv. bitmapy), kde každý bod / pixel / má definován svou barvu a jas. Při určitém množství rastru začnou body opticky splývat a vzniká tak grafický obraz. Bitmapovou grafiku můžete poznat například podle přípony souboru, ve kterém je grafika uložena. Nejpoužívanější bitmapové formáty jsou .jpg, .gif, .png, bmp, .tif a další.

  • BLACK HAT SEO

Neetická SEO metoda, která je internetovými vyhledávači považována za SPAM. Většinou je vyhledávána majiteli webových stránek, kteří chtějí své weby dostat vysoko ve vyhledávačích velmi rychle, ale na krátkou dobu. Vyhledávače v dnešní době dokáží již metody Black hat seo identifikovat a takové stránky jsou penalizovány. Jedná se o postupy jako spamování diskuzních fór, spamování blogů či chatů, link farmy, neviditelný text, cloaking, doorway, apod.

  • BLOG ROLL

Seznam externích odkazů uvedených na stránce blogu. Jedná se o odkazy, které souvisí s tématem blogu a patří mezi autorovy oblíbené. Cílem autora je prostřednictvím Blog Roll nabídnout užitečné a zajímavé odkazy, kde mohou uživatelé nalézt více informací ke konkrétnímu tématu blogu.

  • BROKEN LINKS

Odkazy, které mohly existovate, ale již neexitstují, které vypršely a neodkazují na žádné stránky. Uživatelům se zobrazuje buď "stránka nenalezena nebo "404 stránka". Pokud měníte zpětené odkazy, doporučujeme pravidelně kontrolovat funkčnost těchto odkazů, zdali jsou stále dostupné. Vašemu webu by totiž mohlo uškodit, pokud budete odkazovat na doménu, která již není dostupná nebo je např. napadena virem. Broken links můžete hlídat např. prostřednictvím nástroje Google Webmasters Tools, který dokáže identifikovat chyby na stránkách.

  • BUZZ MARKETING

Pod "Buzz marketingem" si můžeme představit celou škálu marketingových aktivit, které mají za cíl vytvořit rozruch/bzukot (buzz) kolem určité akce/firmy/produktu. Buzz marketing se snaží poskytnout skvělé téma pro diskusi mezi lidmi (ústní – word of mouth marketing) a v médiích (napříč TV, tisk, out-of-home media, online...). Za součást buzz marketingu můžeme považovat také virální marketing. Buzz marketing se poměrně často šíří především prostřednictvím WOM (word of mouth), tedy osobním předáváním informace mezi lidmi a také neformálními kanály (blogy, v diskuzích, apod.). Proto je tento způsob komunikace lákavý jak pro firmy, tak pro reklamní agentury. Je však také důležité vytyčit si nějaké přiměřené (oboustranně výhodné) hranice, které bychom neměli překročit, aby komunikace zůstala v rámci etických hranic.

  • BRAINSTORMING

Naše častá agenturní metoda, jak přijít na kloub určitému problému a přijít s kreativním řešením. Jedná se o skupinu kreativních technik, kterými se snažíme vymyslet, jak určitý problém vyřešit. Aneb jak se říká: "Víc hlav víc ví".

  • BUG

Bug je v programátorské terminologii chyba, která má za následek nezamýšlený chybný výsledek webové aplikace. K vyhledávání a evidenci bugů slouží specializované programy, tzv. bugtrackery. Pro minimalizaci chyb u každé z našich webových apllikací, věnují naší vývojáři podle ART&MIS strategie minimálně třetinu svého času testování každého takovéhoto internetového projektu.


Komentáře k článku:

Jméno:
Text:
Sem opište text z animace:

Zajímavé realizace


Cestovka 6P

Velmi netradiční cestovní kancelář Petra Novotného.

Domi

S firmou a webem Callido je úzce spjatý web domi.cz, který nabízí stavbu originálních a cenově sympatický domů.

parfémy FM Group

E-shop s několika sty výrobky. Najdete zde špičkové a přitom cenově sympatické ekvivalenty k drahým "značkovým" parfémům.

 

Redakční systém






 
 

RSS kanály

 

Novinky


02.03.2011

Celkem padesát dětí ve věku 5-16 roků se sešlo v sobotu 5.února v prostorách ZUŠ Libčice nad Vltavou, aby sehráli sedm bojovných partií v rámci turnaje mládeže „O POHÁR BOHYNĚ ARTEMIS“.

05.01.2011

Nové reference prakticky ve všech kategoriích.

03.09.2010

19. srpna jsme pro vás absolvovali školení "Facebook, Twitter a marketing"

12.08.2010

Při tvorbě webových stránek společnosti i jednotlivci uplatňují dva typy přístupů k financování celého projektu...

12.08.2010

Ne nadarmo se říká, že nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci...

 

Napsali o nás


Jiří Hubík

Chtěl bych touto cestou poděkovat za bezproblémovou realizaci projektu webových stránek Trisport team celému tvůrčímu a realizačnímu teamu artemis-webdesign. Grafika je zajímavá a rozložení jednotlivých oken a ovládacích prvků je vhodně zvoleno. Informace jsou lehce čitelné a grafické prvky, které jsou použity, je dělají zajímavějšími. Administrace je intuitivní a velice příjemná k ovládání. Díky Martinovi a Radkovi naplnil web očekávání nejen naše, ale i našich klientů a příznivců. Děkuji za profesionální přístup, za kreativní nápady a za bezproblémovou realizaci.

Šárka Podlucká

Společnost ART&MIS, s.r.o. vyrábí pro naši společnost bannery, které jsou vždy kreativně zpracované a dodané v požadovaném termínu. Díky osvědčené spolupráci uvažujeme v současné době o zapojení firmy do větších projektů.

Aleš Hudec

Spolupráce probíhala naprosto v pohodě, rychle a bez nějakých dalších zádrhelů. Doufám že to nebylo naposled :)

 
V této chvíli zde najdete 60 webových stránek, e-shopů, bannerů a dalších realizací.
© ART&MIS, s.r.o. 2010 Radek Novák, skype: radek.artemis Radek Novák - skype Martin Skala, skype: martin.artemis Martin Skala - skype
ART&MIS, s.r.o.